Cercar en aquest blog

dimarts, 31 de maig del 2011

EL BUIXCARRÓ PER DARRERE

Montse, Fede, Rafa, Àngel i Pinyol.

Cava de la Falaguera
Avenc de Raület el Manquet

Vista del Pla de Corrals
La ruta de hui ha sigut tota d'exploració, i val a dir que ja feia temps que no trobàvem una senda de les característiques d'esta. Hem deixat el cotxe en una revolta de la pista que va del Pla de Corrals a Quatretonda però ens ha costat de trobar la senda perquè hem hagut de fer muntanya a través. Quan l'hem trobada ens hem dut la desagradable sorpresa que era tota plena de llenya tallada i pedres per a impedir el pas de les motos. Ens pensàvem que seria només un tros, però ha sigut tota la senda, que puja cap a una muntanyeta que condueix a la pista de la cava de la Falaguera. En topar amb la pista, l'amuntonament de llenya era encara més gran, però finalment hi hem pogut arribar. D'allí a la cava de la Falaguera només hi ha un pas, i hem pogut observar que era plena d'aigua i que no podíem entrar fins a dins. Fetes les fotos de rigor, hem continuat la marxa per la pista que ha esdevingut una senda ampla, hem deixat a mà dreta la casa del Tio Honorio i hem arribat quasi al coll des d'on es divisa Pinet. Allí hem agafat un senderol que porta a la casa assolada dels guàrdies civils, on hem esmorzat. Com que el camí seguia i es veia bastant bé, hem continuat la marxa i a través d'un ascens no massa pesat hem anat guanyant altura fins a arribar a un lloc molt bonic de vegetació de pinada, amb senyals dels porcs senglars en els arbres i en la terra. Ha valgut la pena pujar fins ací, però encara més veure l'avenc de Raület el Manquet, molt ben protegit amb branques lligades, i una pujada final fins a una penya des d'on s'albira una magnífica vista del Pla de Corrals. Com que es feia tard, Rafa i Àngel s'han avançat a baixar fins a la senda que puja al Buixcarró des del pla de l'Avenc, de manera que hem fet cap a la pista forestal que va dels Corrals a Pinet. La davallada es fa llarga, més de mitja hora, fins al Pla, però el resultat final ha valgut bona cosa la pena.